Wednesday 16 November 2011

tips-tips..

assalamualaikum semua..heee..senyum molek dok depan lapotop 2 bakpenye...hehehe..cecite cecite...
(aku ngah xsiuman jap)

muke tak manis or muke yg garang..??

ok entry aku kali nie nak bagi tips nak memaniskan muka..

yeye aku tau korang dah manis tp kalo nak tambah kemanisan p0n xpe kan..hehehe..nie la tips2 nye..

1) solat lima waktu jangan di lupain dong..(indon mane ntah sesat)..sbb ape..sbb tiap kali nak solat, mesti kita amik wuduk kan??wuduk 2 la sebenarnye ajaib nye..die ade aura positive tau yg akan mengalir ke muka dan anggota badan kt..air wuduk dpat memberi cahaya kat muke kt..eh seyes la aku de bukti..korang penah usha muke org xsembahyang x??ce la usha tuk beberapa hari..aku dah penah tgok dah..ok xnak komen..itu dah kire mengumpat. .=P



2) kalo boleh jgan lupe ye bace AL QURAN lpas setiap kali solat..eventhough uollss sume dah khatam al quran time skolah rendah dulu tp kalo bace semula lagi baguss kott..satu muke surat p0n ok wat bak kate kak usrah aku..hehe..thanks kak shila atas nasihat2 mu..




3) nie dari surah Yusuf xsilap aku...amalkan k..insyaAllah muke korang mesti manis cam honey..=))

4) berzikir..time basuh pinggan ke ape ke toksah la nyanyi merepek2..ape kate berzikir..smbil2 2 dapat pahala free2 kottttt..bkan kuar peloh p0n berzikir 2..
(aku ckap nie sbb umi aku slalu tego aku dok nyanyi pum pang pum pang kat dapo 2,,aisyhh malu aku..)

5) husnuzan yakni bersangka baik...hehehe..yeye aku tau susah nak berhusnuzan..mane x nye setan byak kott..keliling pinggang..korang tau ak bile korang ade bersangka buruk ngan orang ade satu titik hitam dlam ati dah tumbuh....hohoho..takot x??n ini akan secara tidak langsung akan menambahkan keruh di muka korang....xcaye? so bersangka buruk la kat semua then tgok muke korang cane..xde seri toot..

6) jangan tgok n buat  mende2 maksiat..aku bace dari mane ntah.. kalo tgok maksiat selalu muka jadi xberseri2..xde cahaya iman nak dekat..maksiat 2 byak tau..tgok org kiss dlam movie p0n maksiat..tgok aurat p0n maksiat (kt kan ske tgok  model2 omputih..kaki panjang, rmbut rebonding,mekap tebal nak mati.. kan..=.=..)
eventhough tgok pic org kapel p0n itu maksiat..kapel kan maksiat..korang p0n..aigoo..

7) jangan tido selepas suboh..uihh terkena atas hidung sendiri la..=.=
tido selepas suboh boleh tarik keserian wajah korang tau...aku xingt la dr mane ak tau nie tp aku ase ade btol jgk nye...huhu..bkan keserian wajah je malah rezeki..!!..patot aku xmurah rezeki (tetibe je)

8) paling penting senyuman..senyuman ok bukan sengihan bak kerang busuk tu..eh senyuman pon ade batas tau..jangan nak suka suki senyum kat orang-orang di luar sane...senyum hnye bile perlu n bertempat..!...aku tau kite semua ade masalah kan..cube menghadapi masalah tu ngan senyuman dahulu dan berkata dlam hati dengan sekuat-kuat nye bahawa Allah sedang menguji aku..aku harus kuat..!

nasihat aku...korang jangan la amalkan sebab nak tarik perhatian kaum adam ye kwan muslimah saye sekalian..niat kerana Allah..niat supaya senang orang nak berkomunikasi kt..xde lah dorang takot kan sbb muke kt yg keruh cam air keruh kalo musim kemarau berlaku di seluruh malaysia 2..

sebelum nak tito, saje nak cite nie..aku de kawan kat jengka yg xberapa cantik tp sbb die sangat baik dan tak pernah wat jahat kat org s0 muke die sangat2 berseri even without makeup..seriously..!

ok full stop for this entry..

assalamualaikum peeps..
=DD

2 comments:

  1. haha yg nie plg suka..
    ko da mcm pakar kecntikn..hee;))

    ReplyDelete
  2. hahaha...pakar kecantikan??

    geli mak jemah dengar...
    hehehe

    ReplyDelete